Урок-подорож

Урок-подорож "Любиш їздити - люби і задачі розв'язувати" (10 клас)

Любиш їздити – люби і задачі розв’язувати.

Урок-подорож в 10 класі.
Цілі:
- навчальна: повторити та закріпити основні поняття та закони з тем «Основи кінематики» та «Основи динаміки»; перевірити рівень засвоєння знань, понять, тверджень за допомогою проілюстрованих прикладів на основі задач, уміння застосовувати вивчене в знайомих і нових ситуаціях; формувати вміння застосовувати одержані теоретичні знання в повсякденному житті для розв’язання побутових питань;

Обладнання: комп’ютерна презентація (слайди містять чудову природу Криму) , демонстративні плакатні картки, що містять характеристики авто, дорожні знаки, таблиця для оцінювання журі.
Тип уроку: урок комплексного застосування знань з тем «Основи кінематики» та «Основи динаміки».
Зміст уроку: закріплення та повторення знань отриманих раніше: систематизація цих знань: закріплення практичних навичок: перевірка якості засвоєння вивченого матеріалу.
Організація уроку.
Урок проводиться у формі гри. Клас заздалегідь об’єднується в дві команди. Необхідно врахувати, щоб якісний склад кожної команди був приблизно однаковим. Кожна команда зі свого складу обирає капітана. Бажано, щоб капітаном був найсильніший учень, який має певний авторитет в учнів. Капітан матиме право на вирішальне слово в багатьох конкурсах.
Хід уроку.
- Сьогодні ми з вами відправляємось в подорож до Криму. Будемо подорожувати двома автоколонами. Для подорожі першій колонні видали автомобіль «Волга», а другій – «Жигулі».
Щоб отримати офіціальний дозвіл на подорож автомобілі повинні пройти техогляд, а водії – здати іспити по правилам дорожнього руху.
Приступимо до техогляду.
(кожна колонна відповідає на два питання).
Питання водіям.
Раніш, чим почати рух, відмітимо деякі характеристики вказаних автомобілів.Марка авто Маса, кг Коеф.тертя, μ
Волга 1800 0,01
Жигулі 1200 0,05


Перший етап.
Автомобілі рушають з місця та за 10с проходять 20м по горизонтальній ділянці прямолінійної дороги. Яка сила тяги кожної машини?
(Представники кожної команди розв’язують задачу біля дошки, а інші допомагають).
Дано: Ν==m· g Fтяги - Fтертя =m· a
υ=0м/с Fтяги =m· a+ Fтертя
t=10c
S=20м S =υ°· t+ a· t²/2; a=2S/t²
Fтяги- - ? Fтертя =μ·Ν=μ· m· g; Fтяги=2S/t²·m+μmg=m(2S/t²+μg).

Другий етап.
Старт позаду. Ми рівномірно їдемо по дорозі, милуючись краєвидом. Яка тепер сила тяги автомобіля?
Дано: Fтяги=Fтертя=μ· m·g
a=0
Fтяги -?

Третій етап.
Перед нами перша трудність шляху – підйом 30º. Визначити, з яким прискоренням повинен рухатись автомобіль, щоб подолати цей підйом?
Дано: N+mg+Fтертя+Fтяги=ma.
α=30º ОХ: ma= Fтяги- Fтертя- mgsinα
a-? ОУ: N-mgcosα=0
N=mgcosα Fтертя= μmgcosα
a=(Fтяги- μmgcosα- mgsinα) m=( Fтяги-mg (μ cosα+ sinα)/m.

Четвертий етап.

Їдемо далі. Погода чудова, настрій гарний. Але невдовзі на дорозі з’явився порушник дорожнього руху – щеня. Водії різко тиснуть на гальма. Визначте гальмівний шлях свого автомобіля, якщо рухались зі швидкістю υ=72км/год, а гальмували 3с?
Дано: S=υ²-υ²°/2a,
υ=20м /с
t=3c
S- ?

П’ятий етап.
Автомобілі виїхали на пагорбкувату дорогу та продовжують рух рівномірно зі швидкістю 72км /год. Радіус кривизни 100м. Яка сила реакції опори в той момент, коли автомобіль знаходиться в нижній точці ковбані дороги?
υ=20м /с mg + N = ma
R=100м ОУ: - ma= -N + mg
N -? N = ma + mg = m(g+ υ²/R).

Шостий етап.
Ми в’їжджаємо в пункт призначення. УРА!!! Час зупинятися. З прибуттям!

Для підрахунку балів журі необхідно 4-5 хвилин. У цей час учні слухають розповідь про нові вітчизняні винаходи в області машинобудування. Наприкінці уроку журі підбиває підсумки, а вчитель виставляє оцінки учасникам подорожі.



Комментариев нет:

Отправить комментарий